Підбір правильної моделі технічного обслуговування

Підбір правильної моделі технічного обслуговування

Технічне обслуговування обладнання є основною інвестицією для операторів терміналів, постачальників логістичних послуг і промислових компаній. Технічне обслуговування необхідне для забезпечення безпеки, мінімізації простоїв, максимізації рентабельності інвестицій, зниження операційних ризиків і поліпшення фінансової передбачуваності. Але як найкраще організувати операції з технічного обслуговування і які існують варіанти?

«Технічне обслуговування є основною частиною будь-якої механічної діяльності, - ділиться Сванте Альверонн, віце-президент з сервісних рішень компанії Kalmar. «Ви хочете забезпечити максимальний термін служби і продуктивність вашого обладнання, тому в кінцевому підсумку ваша діяльність з технічного обслуговування визначатиме рентабельність ваших інвестицій в автопарк. Крім того, від технічного обслуговування залежить і безпека, і енергоспоживання, тому вплив дійсно поширюється на всі рівні операцій».

Внутрішнє чи зовнішнє?

Як же тоді оператори терміналів або інші компанії в логістичній галузі повинні організовувати технічне обслуговування своїх автопарків? Основний вибір - між двома різними філософіями, кожна з яких має свої переваги. Чи слід доручити технічне обслуговування власній команді, чи звернутися до надійного зовнішнього постачальника? І чи краще укласти постійний контракт на технічне обслуговування, чи просто замовляти зовнішні послуги в разі потреби?

«Моделі технічного обслуговування власними силами, за повним контрактом та на вимогу мають свої переваги, тому питання полягає в тому, чи хочете ви максимальної фінансової гнучкості, чи повного душевного спокою?», - розповідає Сванте Альверонн. «У Kalmar ми нещодавно реструктурували нашу власну пропозицію, запропонувавши три різні рівні обслуговування, які відповідають будь-якому підходу до технічного обслуговування. Вони варіюються від контрактів на базове технічне обслуговування, яке охоплює основні заплановані сервісні завдання та перевірки обладнання, до угод на повне комплексне технічне обслуговування  та гнучких послуг за потреби. Йдеться про те, щоб надати клієнту саме той тип і рівень обслуговування, який йому потрібен».

«Оптимальна стратегія технічного обслуговування залежить від конкретної бізнес-моделі кожного терміналу або оператора», - додає Тімо Ело, менеджер з розвитку бізнесу, відділ сервісних рішень компанії Kalmar. «Існує багато різних способів досягти правильного балансу для ваших операцій. Однак однією з головних переваг контрактів на технічне обслуговування є те, що вони можуть забезпечити більш прогнозований підхід до обслуговування».

Прогнозоване технічне обслуговування є одним з ключових елементів успішної експлуатації вантажно-розвантажувального обладнання. На додаток до ручних перевірок через заздалегідь визначені інтервали обслуговування, якими часто можна знехтувати в реальних умовах експлуатації, підхід до профілактичного обслуговування дозволяє операторам терміналів мати загальне уявлення про стан кожної машини в автопарку. У деяких випадках експлуатаційні дані з реальних машин можна навіть використовувати для прогнозування потреби в заміні запасних частин заздалегідь до запланованого сервісного інтервалу.

«З останнім поколінням машин стає ще важливішим - мати доступ до спеціальних знань і досвіду постачальника обладнання, - ділиться Альверонн. «Прогнозоване технічне обслуговування на основі даних значно полегшує уникнути незапланованих простоїв, одночасно подовжуючи термін служби обладнання. Замість того, щоб чекати, поки щось зноситься або зламається, сьогодні ми можемо допомогти скоригувати процеси клієнта на основі даних з окремих машин».

Забезпечення безпеки

Першочерговим пріоритетом для всіх операцій з технічного обслуговування є забезпечення безпеки. Від гальм, поворотних замків і розкидачів до шин і колісних болтів - все обладнання має бути в бездоганному робочому стані. Щоденні рутинні перевірки важливі, але їх самих по собі недостатньо.

«Безпека як основний підхід повинна бути інтегрована в кожен рівень операцій з технічного обслуговування, - зазначає Сванте Альверонн. «Оскільки системи стають все складнішими, важливо розуміти, що їх безпека повинна забезпечуватися на багатьох рівнях. Наприклад, якщо на вашому обладнанні встановлені датчики попередження зіткнень, ви маєте бути на 100% впевнені, що вони справді працюють. Наявність системи безпеки, яка не працює, може бути гіршою, ніж її відсутність, тому всі ці функції необхідно регулярно перевіряти».

Полагодити до того, як зламається

В останні роки Kalmar та інші постачальники рішень для логістичної галузі активно рухаються в напрямку електрифікації. Повністю електричні та автоматизовані машини створили додаткові вимоги до технічного обслуговування, оскільки для обслуговування, наприклад, обладнання, що живиться від високовольтної мережі, потрібні нові навички, інструменти та сертифікати. В результаті електрифікації багато операторів, які раніше виконували технічне обслуговування самостійно, переходять до укладання контрактів на  комплексне обслуговування.

У майбутньому технічне обслуговування все більше базуватиметься на цифровому зв'язку між машинами та їхніми допоміжними системами. Використання даних, зібраних під час реальних операцій, може допомогти не тільки підвищити надійність і уникнути незапланованих простоїв, а й продовжити термін служби компонентів, які регулярно замінюються. Усі нові машини Kalmar вже на заводі обладнані для віддаленого підключення, але загальний рівень цифровізації в галузі все ще залишається відносно скромним.

«Вся справа в наданні інформації, на основі якої наші клієнти можуть вживати заходів», - говорить Сванте Альверонн. «Технічне обслуговування та операційна оптимізація завжди пов'язані між собою. Наприклад, ви можете виявити, що певний тип робочого циклу призводить до передчасного зносу шин на ваших машинах. Проте такі знання майже неможливо виявити, не маючи доступу до даних з обладнання. Отже, покращення ваших операцій вплине на планування технічного обслуговування, і навпаки».

«Ми вже можемо збирати та використовувати багато даних з нашого обладнання в режимі реального часу, які допомагають оптимізувати роботу, підвищуючи безпеку та надійність, - додає Тімо Ело. «З часом ми зможемо розвивати ці рішення, щоб надавати нашим клієнтам ще більше інформації про те, як використовується їхній автопарк, і як ми можемо допомогти їм підтримувати його в оптимальному стані, незалежно від того, якому підходу вони віддають перевагу в обслуговуванні».

Джелоло: сайт Кальмар.





Online каталог